Toastmaster Wieczoru
Toastmaster Wieczoru
Jest to życzliwy gospodarz, który prowadzi spotkanie zgodnie z agendą. Toastmaster Wieczoru troszczy się o pozytywną atmosferę i przedstawia każdego mówcę, kierując tematem dnia. To kluczowa rola podczas spotkania, zapewniając, że wszystko przebiega zgodnie z planem.
Co zyskujesz?
Liderstwo
Zarządzanie ludźmi
Masz główne słowo w wyborze uczestników do różnych ról podczas spotkania. Nawet jeśli powierzysz komuś zadanie wyboru uczestników, to nadal jest to forma zarządzania ludźmi. Te działania z pewnością przyczynią się do wzmocnienia Twojej pewności siebie w kierowaniu innymi.
Twój performens
Występowanie na scenie
Pełnienie roli Toastmastera Wieczoru to jedno wielkie wystąpienie. Oprócz wygłaszania mów związanych z tematem spotkania, Toastmaster wielokrotnie występuje na scenie. To doskonała okazja do doskonalenia swoich umiejętności. Zapisz się na tę rolę w systemie "Easy Speak".
Delegowanie zadań
Praca zespołowa
Samodzielna praca Toastmastera to nie wszystko, aby spotkanie odbyło się zgodnie z planem. Warto delegować niektóre zadania lub uzyskać wsparcie od innych. Na przykład, poszukując uczestników na różne role, możesz poprosić Wiceprezesa ds. Edukacji (VPE) o wsparcie.
Liderzy stowarzyszenia
Obecność w cieniu
Toastmaster Wieczoru prowadzi słuchaczy przez spotkanie, ale nie jest główną gwiazdą. Najważniejszymi osobami są mówcy. Pełnienie roli Toastmastera może nauczyć pokory i umiejętności występowania w cieniu tych, którzy są w centrum uwagi.
Jak pełnić tę funkcję?
Zorganizowanie wydarzenia
Przygotowanie do spotkania
- Jeśli jesteś początkującym Toastmasterem Wieczoru, zapytaj swojego mentora lub Wiceprezesa ds. Edukacji o zgodę i wsparcie.
- Poproś swojego mentora o obecność na spotkaniu, aby mógł udzielić Ci informacji zwrotnej.
- Wybierz temat, który zainteresuje uczestników i zapewni Ci wystarczający materiał na całe spotkanie. Upewnij się, że temat będzie obecny przez całe spotkanie, a nie tylko na początku. Zapisz temat na platformie Easy-Speak z odpowiednim wyprzedzeniem, aby znalazł się na agendzie spotkania poprzedzającego.
- Poinformuj Wiceprezesa ds. PR o temacie spotkania, opisie, swoim krótkim wstępie i zdjęciu związanym z tematem (najlepiej 10 dni przed spotkaniem, aby wydarzenie mogło być promowane na Facebooku przed spotkaniem poprzedzającym). Aktualizuj temat spotkania na platformie Easy-Speak na tyle wcześnie, aby znalazł się w agendzie spotkania poprzedzającego.
- Przygotuj pytanie dnia związane z tematem, które nie będzie zbyt trudne ani nieprowadzące do długich monologów. Osobiste doświadczenia i przemyślenia są doskonałym źródłem inspiracji.
- Potwierdź obecność osób pełniących funkcje, mówców i staraj się obsadzić wszystkie brakujące role. Lista uczestników spotkania dostępna jest w programie Easy-Speak. Mówcy powinni wskazać swoich ewaluatorów, ale jeśli któregoś brakuje, to obowiązkiem Toastmastera Wieczoru jest znalezienie kogoś, kto oceni mówcę.
- Zorientuj się, jaki temat przewodni każdej mowy, który projekt jest realizowany przez mówcę i jakie są cele tych projektów.
- Przygotuj i wydrukuj agendę spotkania dla wszystkich uczestników. Możesz to zrobić za pomocą wzoru agendy, którą możesz otrzymać od Wiceprezesa ds. Edukacji lub swojego mentora.
- Zastanów się, w jaki sposób ustawisz uczestników do zdjęcia grupowego związanego z tematem spotkania. Rozważ, jak zaaranżować scenę i miejsca dla widowni.
- Skonsultuj się z Dyrektorem ds. Administracyjnych, aby upewnić się, że wszystkie niezbędne materiały będą dostępne na spotkaniu.
Bądź gotowy
Przed rozpoczęciem spotkania
- Rozwiń agendę i ewentualnie udekoruj salę lub przygotuj materiały wizualne, jeśli to konieczne.
- Pomóż Dyrektorowi ds. Administracyjnych w przygotowaniu miejsca spotkania. Upewnij się, że wszyscy uczestnicy pełniący funkcje mają dostęp do niezbędnego wyposażenia.
- Zarezerwuj miejsce dla ewentualnych spóźnionych gości, umieszczając specjalne kartki blisko drzwi wejściowych. Przed rozpoczęciem spotkania usuń je z widoku.
- Bądź przygotowany na wszelkie niespodziewane sytuacje, takie jak brak osoby funkcyjnej lub nieplanowana zmiana sali. Twój obowiązek to reagowanie na nieprzewidziane okoliczności, takie jak telefon dzwoniący w trakcie spotkania, problemy z oświetleniem lub brak dostępu do wody pitnej dla widowni.
Zorganizowanie wydarzenia
Podczas spotkania
- Start spotkania - Zostaniesz zaproszony przez Prezesa lub jego zastępcę do poprowadzenia spotkania.
- Rozpoczęcie Twojego spotkania - to moment, który może wywoływać stres, dlatego dobrze się przygotuj do rozpoczęcia, zwłaszcza pierwszego zdania. Możesz korzystać z notatek, jeśli to konieczne. Do swoich zapisków możesz użyć podkładki - poproś o nią Dyrektora ds. Administracyjnych.
- Jeśli na spotkaniu znajdują się goście, to Twoim obowiązkiem jest przedstawienie 5 zasad naszego klubu. Zrób to na początku, aby każdy uczestnik od razu wiedział o nich i je stosował.
- Postępuj zgodnie z agendą, przedstawiając kolejne osoby. Staraj się unikać nadmiernego spoglądania na nią podczas prezentacji kolejnych elementów.
- Przedstaw pytanie dnia, upewniając się, że pierwsza osoba udzielająca odpowiedź nie jest gościem. Przypomnij, że każdy ma tylko 60 sekund na udzielenie odpowiedzi i że chronometrażysta sygnalizuje zakończenie czasu poprzez podniesienie czerwonej flagi. Zadbaj o kontrolowanie czasu wypowiedzi przez chronometrażystę.
- Nie zapomnij o interesujących przejściach między różnymi częściami spotkania, aby spotkanie przebiegało płynnie. Możesz używać krótkich anegdotek, żartów lub cytatów związanym z tematem, wtrącając je między kolejnymi częściami. Przygotuj te elementy z wyprzedzeniem.
- Bądź odpowiedzialny za inicjowanie oklasków dla każdej osoby wchodzącej i schodzącej ze sceny. Pamiętaj o uściskach dłoni dla osób wchodzących na scenę i po zakończeniu ich wystąpienia.
- Monitoruj czas spotkania klubu Toastmasters Sokrates Toruń - zawsze rozpoczynają się punktualnie o 18:30. Jeśli z jakiegoś powodu musisz opóźnić rozpoczęcie spotkania, ogłoś, że oficjalne rozpoczęcie odbędzie się np. o 18:40. Pilnuj, aby spotkanie trzymało się planu czasowego. Główny Oceniający zwróci uwagę na Twoją kontrolę czasu. Jeśli mówcy przekraczają czas, to Ty musisz podjąć decyzję o skróceniu kolejnych części programu. Na przykład, jeśli spotkanie opóźniło się, możesz skrócić pytanie dnia, aby tylko chętni mieli szansę odpowiedzieć. Odpowiadasz za to, żeby spotkanie zakończyło się o wyznaczonej godzinie.
- Przygotuj się do wypełniania ewentualnych luk czasowych.
- Zapobiegaj zbędnym komentarzom i ingerencji ze strony publiczności. Komentarze mogą być dowcipne, ale mogą również przeszkadzać lub drażnić. Uczestnicy mogą zabierać głos tylko wtedy, gdy są do tego poproszeni przez prowadzącego Gorące Pytania lub Toastmastera.
- Nie przepraszaj - to zasada Toastmasterów: nie przepraszamy. Jeśli coś nie idzie zgodnie z planem, rzadko kiedy ktoś to zauważy. Jeśli dojdzie do czegoś zabawnego, zrób z tego żart.
- Twoim zadaniem jest utrzymanie dobrej atmosfery, unikanie nudzenia i dodawanie energii spotkaniu. Inspiruj do dobrej zabawy. Jednakże pamiętaj, że kreatywność zawsze jest ceniona i traktuj te wskazówki jako rady, ale przede wszystkim, baw się dobrze!
- Przed głosowaniem na zwycięzcę Gorących Pytań sprawdź z chronometrażystą, czy wszyscy mówcy zmieścili się w wyznaczonym czasie i biorą udział w konkursie.
- Zaproś wszystkie osoby funkcyjne do przedstawienia swoich raportów w sekcji ewaluacji.
- Spytaj gości o ich opinię na temat spotkania i zareaguj na ich słowa.
- Udziel głosu osobom prowadzącym konkursy.
- Po ogłoszeniu wyników konkursów, oddaj głos członkom klubu lub zarządu, aby przedstawili swoje uwagi końcowe.
- Jeśli organizowane jest afterparty po spotkaniu, to zaproś na nią uczestników spotkania.
- Oddaj głos Prezesowi lub jego zastępcy na zakończenie spotkania.
Dołącz do nas!
Zapraszamy Cię na 3 darmowe spotkania, podczas których zobaczysz, czy Ci się u nas spodoba.
Daj o sobie znać w formularzu poniżej, abyśmy mogli skontaktować się z Tobą i odpowiedzieć na nurtujące Cię pytania.
Znajdź nas
Dowiedz się, co sądzą o naszym klubie i jakie korzyści osiągnęli nasi byli Toastmasterzy.
Spotykamy się w
Willa z Pasją
Grunwaldzka 38, 87-100 Toruń